Ik wil een brommer afschrijven van de wegen belasting en de verzekering kan dat?

Ik ga een brommer kopen op marktplaats om te crossen maar vraag me af of ik hem kan afschrijven van de verzekering of is een verzekering dan ook nog verplicht?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
ronron1212
6 jaar geleden
een brommer betaald geen wegenbelasting.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ronron1212: het betreft hier de verzekering!
ronron1212
6 jaar geleden
@freekfluweel dit staat ook in de vraag
de wegen belasting
TurfGraver
6 jaar geleden
@freekfluweel, De vraag is:
Ik wil een brommer afschrijven van de wegen belasting en....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Komt ie nooit meer op de weg:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/brommer/slopen-of-demonteren/slopen-of-voor-onderdelen-gebruiken-online-aanvraag

Antwoorden (1)

Ja, dat kan, dat heet "schorsen". Kan je online aanvragen en kost iets van een tientje. Je bent dan niet meer verplicht een verzekering aan te nemen maar je mag met je brommer niet de openbare weg op, alleen op privaat terrein.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/tijdelijk-niet-gebruiken/schorsing-online-aanvragen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Bovenstaande link betreft informatie over het schorsen van een auto. Voor brommers en scooters: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/brommer/tijdelijk-niet-gebruiken/schorsing-online-aanvragen Let op, de schorsing is maximaal een jaar geldig en moet je dus zelf elk jaar verlengen. Als de brommer geschorst is (niet verzekerd) mag je er geen meter mee op de openbare weg, ook niet oversteken, ook niet op het fietspad of stoep of door de berm. Ook niet voor één keer als je toevallig even geen ander vervoer hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Schorsen kan, maar moet dan inderdaad elk jaar opnieuw worden gedaan en als dat een keer vergeten wordt kunnen boetes snel heel hoog worden.
Als het de bedoeling is dat de brommer nooit meer op de openbare weg komt:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/brommer/slopen-of-demonteren/slopen-of-voor-onderdelen-gebruiken-online-aanvraag