welk hout kan ik goed gebruiken voor een modelvliegdekschip?

het vliegdekschip moet kunnen drijven, en we gaan er uit eindelijk ook motortjes in doen. het wordt de uss nimitz en het dek is ongeveer 1 meter lang

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Misschien is het goed je te realiseren dat vloegdekschepen gemaakt worden van ijzer.
En toch kunnen ze drijven.

Antwoorden (1)

Ondanks het feit dat het ook met metaal moet kunnen, zoals in een reactie werd opgemerkt, zou ik het toch met hout doen. Welk hout maakt naar mijn idee niet uit, zolang het aan bepaalde voorwaarden voldoet. De eerste is dat het stevig en licht is. De tweede, en misschien nog belangrijkere, is dat het niet veel verf of water opzuigt. Als je ermee wilt varen zou ik sowieso een behandelde soort nemen die niet verschimmelt als het met water in contact komt. Bij iets als een bouwmarkt weten ze waarschijnlijk wel wat aan deze criteria voldoet.