Hoeveel aarde nodig i.p.v. 1300 liter water?

Hallo

Ik wil mijn vijver van 90 cm diep (halve cilinder) met 1300 liter water vullen met aarde. Hoeveel heb ik nodig?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
1,3 m3
TurfGraver
6 jaar geleden
1,3 m3 ingeklonken aarde. :P
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beter iets meer dan minder, het zal inderdaad iets inklinken, dus een beetje extra erop of wat aarde bewaren om aan te kunnen vullen.
Tijdens het vullen ook elke 20cm even aanstampen. Afhankelijk van wat erop komt kan je ook geel ophoogzand gebruiken.

Antwoorden (1)

Dan kun je rekenen op ongeveer 10 kruiwagens met een kop er op.