Waar gaat geluid beter door heen glas of steen?

Dus niet glaswol of Steenwol maar echt glas en steen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Glas.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geluidssnelheid
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een steens muur. 22cm dik: 45 dB
http://www.gehorighuis.nl/opsporen/bouwwijze-en-geluidisolatie/de-muur-naar-de-buren.html

Antwoorden (1)

Overduidelijk glas, aangezien glas en minder massieve materie is dan steen. Glas wil nog wel een beetje meetrillen (geluid= trillingen) maar steen trilt slecht mee-tot niet. En hiermee het antwoord op de vraag. Steen geeft slecht geluid door
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Voortplanting van geluid hangt af van compressiemodules en de dichtheid.
Dichtheid van glas is groter dan die van steen dus zal geluid zich sneller voortplanten door glas.
Conclussie is goed, redenering niet. ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat bedoel je? Gaat het om een muur dan wel een glasplaat die de scheiding vormen tussen twee ruimten? Of om "geleiding" van geluid door een glazen of stenen constructie?
Thecis
6 jaar geleden
en welke steensoort pak je?