Kun je met een gewicht van meer dan 50kg op een skateboard van max belastbaar 50 kg skaten?

Ik wil een skateboard kopen met een max belastbaar gewicht van 50 kg. Nu weeg ik iets meer dan 50 kg(55-60kg). Zou dat een heel groot probleem zijn om te skaten? Zou het skateboard dan kapot gaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
jc54
6 jaar geleden
Iets meer dan 50 kg. 55-60 kg is 10 - 20 % meer, dat zijn 2 tot 4 ietsjes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De boards tot 50kg die ik zo snel te koop zie staan zijn van lage kwaliteit, die gaan sowieso snel kapot en eigenlijk alleen geschikt als speelgoed voor kinderen. Ga je er geen trucjes mee doen, dan zal het heus wel een tijdje meegaan. Een flinke lading en die kan op het kampvuur.

Antwoorden (1)

Ja, dat skateboard kan kapot gaan wanneer je er met 60 kilo op gaat skaten.