Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik de wortels van een boomstronk definitief kapotkrijgen?

op de scheidingslijn van de grond van mijn buur en mezelf stond een boom/struik die in samenspraak door mijn buur afgezaagd werd omdat hij de fundering van zijn garage zou kunnen aangetast hebben.
omdat desondanks toch steeds elk jaar die stronk toch weer opschiet en in een snel tempo zou ik die wortels dus definitief kapot willen krijgen en liefst op een ecologische manier.
ik heb ooit al gehoord dat men mazout of petroleum aan de wortels giet maar is dat werkelijk ook afdoende?
misschien bestaat er een andere milieuvriendelijk alternatief...
ik ken de soort van de plant/boom niet en daarom de foto.
indien iemand de naam ervan kent dank bij voorbaat dan!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gooi mazout in je tuin en je hebt verontreinigde grond die lastig schoon te maken is.
Leuk als ze gaan testen als je je huis wilt verkopen.. Ook niet nodig.
http://nl.wikihow.com/Een-boomstronk-doden
Het makkelijkste is een zeil of dik plastic eroverheen. Over dat zeil kan je een laagje aarde doen dan zie je er meteen al niks meer van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon elke dag de uitlopers zo kort mogelijk op de stronk wegknippen. Op een gegeven moment houd ie er mee op. Zo heb ik dat ook gedaan met een stronk in mijn tuin.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een boomstronk in je tuin hebt waar nieuwe scheuten uit groeien, dan moet je de boomstronk doden omdat hij anders waarschijnlijk door zal blijven groeien. Een halfdode boomstronk is een lelijk obstakel dat niet uit zichzelf weg zal gaan. Er zijn vier manieren om een boomstronk te doden: je kunt de stronk natmaken met een zoutoplossing, hem verbranden, hem tegen de zon beschermen of de stronk in stukken hakken. Nadat de boomstronk afgestorven is, kun je hem verwijderen en het gat dichtmaken.
Hoe dit allemaal moet kan je lezen in volgende link:

http://nl.wikihow.com/Een-boomstronk-doden
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding