Waarom gaat verf van de klei af als ik met me nagel erop krab?

Ik heb de klei eerst gebakken en daarna paar x geverfd, maar nog steeds gaat de verf ervan af als ik met mijn nagel wil checken of het goed zit.

Ik heb trouwens acryl verf gebruikt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je het wel lang genoeg laten drogen? Acrylverf heeft 2 weken nodig om volledig uit te harden. Als je er voor die tijd overheen schuurt, of krabt zoals jij hebt gedaan laat het los, ook met heet water kun je het nog wegboenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
misschien ook een grondverf gebruiken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Grondverf voor acrylverf heet gesso, kan het resultaat ook verbeteren inderdaad, maar is niet perse nodig voor klei.

Antwoorden (1)

Heb je wel een grondlaag gebruikt dat is vaak wel erg belangerijk ongeveer 2-3 lagen grondverf en dan de lak zelf en als je klaar bent blanken lak

Gr