Hoe kan ik mijn cc's controleren en wat moet er staan bij een 450 cc?

Toegevoegd na 45 minuten:
Oja sorry van mijn crossmotor

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat bedoel je?
tinus1969
7 jaar geleden
450 cc van wat?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarover praten we? Een bierfles of een motor?
Erna55
7 jaar geleden
Wat moet waar staan ?
TurfGraver
7 jaar geleden
Kentekenbewijs. Zal iets van 449cc op staan.

Antwoorden (1)

Er staan bijna altijd (type) nummers of aanduidingen op een cilinder of zuiger . Als je die nummers hebt kun je het opzoeken via google .
Alleen de kans bestaat dat je daarvoor je cilinderkop/cilinder/zuiger eraf moet halen . Denk niet dat dat verstandig is als alles gewoon goed werkt.
Soms staat het aantal cc's ook gewoon ergens op de buitenkant van de cilinder .(dat is dan makkelijk)

Meestal klopt de type-aanduiding 250-450-500-1000 niet exact. Een 500 cc kan in werkelijkheid wel 485 cc zijn, of een 1000 cc 980 cc of zo ...
Als je iets verandert, bijvoorbeeld een andere (kop)pakking dan kan het aantal cc al iets meer of minder worden .