Als ik een vispas aanvraag en in Noord Holland woon, mag ik met die vispas dan alleen in Noord Holland vissen, of mag ik dan ook in Limburg vissen?

Op de site van sportvisserijnederland.nl staat ergens:

"...Deze keuze is gemaakt zodat de sportvisser niet met een heel dik boekje zit waarin deels water staat waar hij/zij toch niet mag vissen...."

Bron: http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/lijsten_van_wateren/?page=lijsten%5Fvan%5Fviswateren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Begrijp dat het heel verwarrend is voor je, met een vispas mag je in heel nederland vissen in alle openbare wateren, echter zijn er veel wateren die gepacht en beheerd worden waarvoor je een extra pas/vergunning nodig hebt.
Welke wateren je alleen met je vispas mag vissen zie je op jouw site, de wateren die er niet op staan, heb je dus een extra vergunning nodig of mag je helemaal niet vissen.
dat kan je terplaatsen even informeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vispas moet je altijd hebben en vaak is daarnaast een loopvergunning (dat je je aan het water mag begeven) nodig van de pachthouder an het water.
Je kunt ook een grote vergunning halen voor heel nederland en daar staat precies waar je wel en niet mag vissen. De meeste plaatsen die niet toegangkelijk zijn,zijn ook voor andere verenigingen of pachthebbers verboden visgebied. Met de grote vergunning is er echter voor iedereen voldoende goed bevisbaar water op fietsafstand. Hetzij rivieren of meren of beken of kanalen of de noordzee. Nederland is dankzij zijn rijke wateren vooriedereen een goed visland.