Natuurlijk mag je wapens maken. Alleen niet die wapens die je niet in bezit mag hebben.

https://www.justis.nl/producten/wwm/welke-soorten-wapens-zijn-verboden/

Toegevoegd na 17 uur:
Verboden zijn bijv. dus:

'Categorie I
1°. stiletto’s, valmessen en vlindermessen;
2°. andere opvouwbare messen, indien:
a. het lemmet meer dan een snijkant heeft; of
b. de lengte in opengevouwen toestand langer dan 28 cm is;'

Als je dus een mes kunt maken met één snijkant die korter is dan 28 cm zou dat dus mogen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/2015-07-01

Maar die lijst is zeker niet altijd uitputtend:
'andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.'

Wapens van categorie IV
Van een aantal wapens is het bezit ervan door meerderjarigen niet verboden, maar sommige handelingen ermee wel, zoals het dragen ervan op de openbare weg. Het gaat bijvoorbeeld om:

• zwaarden;
• degens;
• wapenstokken;
• bepaalde luchtdrukwapens;
• harpoenen;
• kruisbogen.

Ook voorwerpen die niet als wapen bedoeld zijn maar wel zo worden gebruikt, vallen onder omstandigheden onder categorie IV. Denk bijvoorbeeld aan een honkbalknuppel die kan worden gebruikt tijdens een demonstratie, of een keukenmes dat kan worden gebruikt tijdens een gevecht.

Toegevoegd na 17 uur:
'disclaimer':
Naast het feit dat je wapens kunt gebruiken voor zelfverdediging acht ik het niet juist om dat als aanvalswapen te gebruiken.
Dat is strafbaar en als het zelf maken van wapens gericht is op een eventuele mishandeling zijn dat strafverhogende voorbereidende handelingen:

'1.Mishandeling gepleegd met voorbedachten rade wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie. '
http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelingen/strafrecht/wetboek-van-strafrecht/33-mishandelen-zwaar-letsel-toebrengen-strafbaar-verboden-straf.htm

Toegevoegd na 1 week:
Je mag dus een wapen niet maken zolang het valt onder de I genoemde catergorien incl de door de minister aangewezen wapens. Indien het daar niet onder valt maar wel als wapen kan worden aangemerkt mag je het alleen niet bij je dragen maar wel bezitten:

Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij zijn bestemd om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën.
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Dus je mag geen wapens maken.
erotisi
7 jaar geleden
Je bedoelt dat alles wat in bijlage staat vermeld wapens zijn en daar buiten niet meer. In dat geval heb je gelijk, maar ik heb het antwoord gebaseerd bijv. gewoon op messen zoals een zwitsers zakmes etc. Dat kun je natuurlijk beschouwen als geen wapen, dat klopt, maar je kunt het wel als wapen gebruiken en daar is mijn antwoord op gericht. Maar ik begrijp je punt.
erotisi
7 jaar geleden
En dan heb je natuurlijk deze nog ;-) http://nl.wikihow.com/Wapens-maken-van-alledaagse-voorwerpen
Jazeker mag dat,

Je moet wel toestemming hebben van de overheid.

De wapenindustrie heeft wereldwijd een omzet van ruim 400 miljard dollar. Nederland speelt daarin een belangrijke rol. Ons land is een van de grootste wapenexporteurs ter wereld. Er zijn enkele honderden bedrijven in deze sector actief. Voor de meeste van deze bedrijven is het maken van wapens en wapenonderdelen maar een klein deel van hun werk, naast productie voor de civiele markt.

De belangrijkste Nederlandse wapenindustrie maakt marineschepen, delen van gevechtsvliegtuigen en helikopters, en radar- en vuurleidingsystemen waarmee bommen en raketten hun doel zoeken. TNO is het bekendste en grootste onderzoeksinstituut dat zich met wapens bezighoudt. Verder zijn onder andere het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) en Stork betrokken bij de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter. Scheepswerf De Schelde (eigendom van Damen Shipyards) is leverancier van marineschepen. Vaak worden deze schepen uitgerust met Thales commando- en communicatieapparatuur
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Nu de vraag in de categorie "Hobby's" staat, is het maar de vraag of de vraagsteller een antwoord als dat van jou had bedoeld te ontvangen.
Poet
7 jaar geleden
Mensen hebben tegewoordig de raarste hobbies