Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Buisprofiel welke ? Ik wil een buis gebruiken die op het ene uiterste een gewicht van 3 kg zou moeten dragen, de andere kant komt ineen vaste klem.

Wat neem ik dan, om het veilige en stevigste ontwerp te verkrijgen, een zo klein mogelijke ronde alu ? buis, of een vierkante van bv 2x2 cm.
De buis moet zo weinig mogelijk doorbuigen, en bij ronddraaien naar links of rechts ook niet zwiepen.
Een licht gewicht is ook zeer belangrijk.
Zie het als een soort hefboom, die ook naar links en rechts kan wegzwaaien op een ronddraaiende klem, de lengte zou ongeveer 250m moeten zijn.
Met dank

Toegevoegd na 1 minuut:
..moet zijn 2.50meter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
656
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de lengte van een slagboom...
met 2x2 cm wordt dat een heel slappe bedoeling, je zult eerder in de buurt van de 100x100mm uitkomen schat ik, zeker als je enige stijfheid verwacht bij het rondzwiepen... Je zult iets nader moeten specificeren, vooral de dynamische belasting (het ronddraaien) is belangrijk: hoe snel enzo.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat word een stalen pijp, bv zo 'n steigerpijp, zou het net aan kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding