smd in serie, waar laat ik weerstanden?

Ik weet dat leds en smd's in serie moeten staan. Als er voldoende ruimte is tussen de leds, dan is dat op zich geen probleem. Maar wat als ik ze dicht op elkaar wil hebben. Ik heb een foto erbij gedaan ter verduidelijking.
Op de foto zie je de leds dicht op elkaar staan, geen weerstanden zichtbaar (laat staan draden, maar dat is een ander probleem).

Kan iemand mij dus vertellen waar ik weerstanden moet laten als ik leds/smd dicht op elkaar wil plaatsen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voor serieschakelingen hoef je maar één weerstand te gebruiken, zet deze ergens aan het begin of eind van de keten, zolang het maar wel aan de positieve kant van de voeding zit.

"Ik weet dat leds en smd’s in serie moeten staan." Hoezo? Je zou juist denken van niet. Met 100 LEDS in serie trek je een relatief behoorlijk vermogen door de LEDS want voltage moet hoger zijn dan in een parallelschakeling.