Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

smd in serie, waar laat ik weerstanden?

Ik weet dat leds en smd's in serie moeten staan. Als er voldoende ruimte is tussen de leds, dan is dat op zich geen probleem. Maar wat als ik ze dicht op elkaar wil hebben. Ik heb een foto erbij gedaan ter verduidelijking.
Op de foto zie je de leds dicht op elkaar staan, geen weerstanden zichtbaar (laat staan draden, maar dat is een ander probleem).

Kan iemand mij dus vertellen waar ik weerstanden moet laten als ik leds/smd dicht op elkaar wil plaatsen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
652

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor serieschakelingen hoef je maar één weerstand te gebruiken, zet deze ergens aan het begin of eind van de keten, zolang het maar wel aan de positieve kant van de voeding zit.

"Ik weet dat leds en smd’s in serie moeten staan." Hoezo? Je zou juist denken van niet. Met 100 LEDS in serie trek je een relatief behoorlijk vermogen door de LEDS want voltage moet hoger zijn dan in een parallelschakeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding