Is de lumix fz-18 goedvoor actiefoto's?

Ik wil de lumix fz-18 kopen maar hij kan in normale stand 1600 ISO bereiken. En in de gevoelige stand 6400 heb ik gelezen, klopt dit en wat is het nadeel en voordeel van de gevoelige stand? En is uiteindelijk de lumix fz-18 een goede actie/sport camera?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De ISO-standen van deze camera zijn Auto / 100 / 200 / 400 / 800 / 1250 / 1600 (High Sensitivity Mode: 2000)

Soms (b.v. 's avonds buiten of overdag in een kerkgebouw) heb je niet voldoende licht om een goede foto te maken. Je kunt dan de ISO-waarde handmatig hoger zetten, waardoor de lichtgevoeligheid groter wordt.
De standaard lichtgevoeligheid heeft een ISO-waarde van 100. Een verdubbeling van de ISO-waarde betekent dat de camera een tweemaal kortere sluitersnelheid kan gebruiken bij hetzelfde diafragma.

Maar hoe hoger de ISO-waarde, des te meer ruis er op de foto komt. Hieronder zie je een voorbeeld daarvan.

De fz-18 is een uitstekende camera, maar geeft veel ruis bij ISO-waarden hoger dan 400. Via onderstaande link kom je bij een uitgebreide, 7 pagina's tellende, test van het toestel: http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/151/page_2.html
Daarin wordt er verschillende keren op gewezen dat ISO-waarden hoger dan 400 een slecht beeld opleveren. In de praktijk heb je dus niet zoveel aan die hoge ISO-waarden.

Door de Sportmodus te kiezen krijg je wel extra opties om te selecteren, b.v. de keuze voor binnen of buiten.
Verder heeft de camera een snelle reactietijd. Daardoor kun je makkelijk snelle, spontane foto’s te maken. In de ‘burst’ opname stand kan de Panasonic FZ18 drie beelden per seconde in volledige resolutie maken. Dit maakt serieopnamen mogelijk. Zeker handig bij sportopnamen!

Toegevoegd na 3 minuten:
De foto uploaden lukt niet. Je vindt-em hier: http://tinypic.com/r/28u1ldj/5
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de iso heel hoog is een heel korrelige foto dat zou ik dus niet doen