Wat is de wetgeving van drones in België?

Beste,

Ik heb een vraag over de wetgeving rond drones.
ik wil graag voor de professionele gaan maar is dan ook zo dat ik dan in openbare parken kan gaan filmen.
het is zo dat ik voor mijn youtube kanaal wat dronesvideo wil maken.

alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn er al landen die daar wetgeving over hebben dan ? Volgens mij is het allemaal nog een beetje zoeken en knutselen binnen de wetten die er zijn en die proberen op dit nieuwe fenomeen toe te passen.
SimonV
8 jaar geleden
Er is momenteel een nieuw Koninklijk Besluit in aankomst. Daarin zal duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen professioneel en privé-gebruik. Bij privé-gebruik zou je boven privé-grond tot 30 meter hoogte mogen vliegen, zonder enige licentie. Professioneel gebruik mag na een medisch, theoretisch en praktisch examen. Vlieghoogte zal beperkt worden tot 300 voet (ofwel 90 meter). Daarnaast zal iedere professionele drone moeten ingeschreven en gekeurd worden. Deze wetgeving is voorzien in voege te treden in dit najaar. http://www.drone-kopen.be/wetgeving/wetgeving-vliegen-drones-belgie/

Antwoorden (1)

Er is een andere wetgeving in België dan in Nederland, ik woon in België.
Dus de uitleg is van België, niet van Nederland want die ken ik niet, sorry :|
Je mag er denk ik wel mee in in parkjes maar hou hier wel even rekening mee:
Professionele vliegtuigjes mogen tot 90 meter hoog vliegen. Hier is de wetgeving echter wel strikter: professionele drones zullen worden ingeschreven en piloten moeten medische, theoretische en praktische proeven afleggen.