wheelie met een fiets

heej ik probeer al heel lang een wheelie te maken maar het lukt me maar niet goed. hoe kan ik dat het beste doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Kracht zetten op je rechter been als die boven is
Licht aan je stuur trekken en naar achter leunen niet te ver!

Mijn record is 7 km
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig fietsen, daarna iets harder trappen en je voorwiel optrekken. Veel oefenen en dan blijf je langer op alleen je achterwiel rijden. Oefening baart kunst.
13 jaar geleden
Als je op je fiets zit, zet je versnelling in de laagste (als je die al hebt), dus in z'n 1. ga heel langzaam fietsen en doe het volgende: trap zo hard als je kun je trapper naar beneden en trek tegelijkertijd je stuur omhoog. zo gaat je achterband erg snel naar voren terwijl je voorband dat niet gaat dus "stijgert" je fiets.

*Wees voorzichtig, dit kost een beetje oefening. Als je dit nog niet kan en je trapt te hard, dan kan je achterover van je fiets vallen, of in het ergste geval, je klapt achterover en fiets landt bovenop je.

*Om dit over langere afstand te doen, moet je die trapbeweging blijven herhalen. Op het moment dat je voorwiel de lucht in gaat moet je andere trapper alweer naar beneden gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker met je billen op het zadel blijven zitten, met je armen gestrekt achterover hangen, als je versnellingen hebt in z'n 1, en wanneer je zo langzaam mogelijk fietst, in één keer met veel kracht trappen. Je voorwiel komt vanzelf van de grond.
Probeer het eerst voorzichtig, tot je merkt dat het gaat. Zo spaar je je achterhoofd ;)