Hoe krijg je zwarte sneldrogende inkt van je stempels?

Ik heb met een van mijn stempels zwarte sneldrogende inkt gebruikt maar ik krijg mijn stempel niet meer proper. Hij blijft helemaal zwart zien en ik kan er eigenlijk niet veel meer mee doen. Ik heb al geprobeerd met white spirit en met javel maar er komt niets af. Ook geen klein beetje inkt. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Het is dye inkt van ColorBox.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

White spirit (ook wel bekend als terpetine) en javel (bleek) zullen dit niet zo snel doen. Permanente markers maken gebruik van vergelijkbare inkt en ik weet uit ervaring dat terpetine heel weinig doet.

Je zou spiritus kunnen proberen. Anders alcohol (ethanol) of methanol. Bij permanente markers werkt dit als een gek.
Aceton zal waarschijnlijk ook wel werken, maar als de stempel iets van kunststof bevat (meestal is de stempel van rubber), wordt dit door de aceton ook aangetast.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan ga ik die producten een proberen hé :) . Bedankt!
(Spiritus had ik ook al geprobeerd, de rest nog niet)
Thecis
9 jaar geleden
let wel op met methanol. Het is niet heel schadelijk op je handen, maar het zet wel de porieen open en aangezien er veel in oplost, kan dat via de porieen door de huid opgenomen worden.
Hetzelfde geldt voor aceton (doet dit wat erger zelfs). Maar het is voornamelijk een geval van gezond verstand gebruiken. Niet teveel op je handen krijgen, maar als het gebeurd ook geen paniek. (aceton is het hoofdbestandsmiddel van nagellak remover, is ook niet heel erg om wat op je handen te krijgen). Je moet het spul alleen niet gaan gebruiken om je handen in af te wassen :p (doet het wel goed, maar je moet het niet doen).