Wat is het makkelijkst te leren instrument op de triangel na?

Ik vraag me af welk instrument nu echt het makkelijkst is om te leren en om te spelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Samba-ballen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
samba ballen zijn inderdaad gemakkelijk en klinken leuk bij mijn gitaar als ik zing. Daarom vind ik jouw antwoord het beste. Groet Jeffrey

Andere antwoorden (15)

Pauken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, de tamboerijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bekkens

http://www.orkestkidsite.nl/dbv2/userimages/browse/images/bekken.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de gitaar, binnen maand kan je al wat liedjes spelen.

stappen plan

1 gitaar kopen

http://www.feedback.nl/akoestische-gitaren/motion/tc-901-natural

2 akkoorden leren

http://freddysmind.com/blog/2009/07/guitar-chords/

3 liedjes spelen

http://members.westnet.com.au/anugraha/music/files/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om nou te stellen dat gitaar makkelijker is dan triangel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat stel ik ook niet. van de harmonische intrumenten is het een van de makkelijkste om aan te leren. als je een maal speelt kan je het zo moeilijk maken als je zelf wilt natuurlijk. maar je heb niet 3 jaar les nodig om iets leuks te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, je kunt op een piano ook trommelen, dus dan is die het makkelijkst. Maar dat noem ik recht lullen wat krom is, sorry hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik poogde in de geest van de vraag te antwoorden. op de letter van de wet is het tikken met je voet op het rimte van muziek de makkelijkste vorm van muziek maken. nike air max icm met kwantum kliklaminaat zou daarmee het makkelijkste instrument zijn... maar als je naar melodische instrumenten kijkt waarmee je echt zelf muziek kunt schrijven is de gitaar de makkelijkste om onder de knie te krijgen.
Ik denk dat pauken nog best lastig zijn omdat je erg veel moet werken met hard en zacht.

ik denk dat die houtenblokjes nog het makkelijkst zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger zei ik: "cassetterecorder", maar die bestaan eigenlijk niet meer.

In je handen klappen, als enorm simpel instrument.

Maar het hangt er ook vanaf wat je er mee wilt doen. Als je triangel speelt by een symfonieorkest moet je toch kunnen noten lezen, en dat is uiteindelijk moeilijker dan het instrument bespelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt gemakkelijk om te bespelen is geen enkel muziekinstrument. Elk instrument heeft zijn eigen moeilijkheden en als je een beetje professioneel wilt spelen zul je toch ook het notenschrift moeten leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 traingel is volgens mij best moeilijk
2. JOUW klokkenspel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vuvuzela zie het WK iedereen deed het !!!!

Toegevoegd na 17 seconden:
Werd er gek van :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mondharmonica
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle instrumenten zijn op zich lastig.
Een simpele triangel moet wel exact op tijd gespeeld worden in een orkest.

Ik denk dat een cd speler nog het eenvoudigst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een simbaal of een tamboerijn is dan misschien makkelijk te spelen maar alleen klinkt zo'n intrument niet, ik heb nog nooit een muziekstuk gehoord alleen voor een tamboerijn bv. Bij alle instrumenten geld dan dat het binnen het muziekstuk op timing aan komt. Je moet bij ieder instrument noten kunnen lezen om te weten wanneer jij moet spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Kazoo! als je kan neuriën kan je daar meteen mee overweg, voor alle 'simpele' slaginstrumenten die hier genoemd worden heb je in ieder geval wel een goed gevoel voor ritme nodig anders wordt't nooit niks....
Neuriën kan iedereen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ow ja, een blokfluit is ook niet zo heel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een melodica.
"De melodica wordt gebruikt om kinderen de grondbeginselen van het musiceren bij te brengen."
Bronnen: