Zijn er winkels in België die airsoftgeweren bezorgen in Nederland?

Het is slechts voor in wedstrijdveband, dus het is legaal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Legaal in België ja! Hier niet. Ze lijken teveel op the real deal, en alleen daarom al zijn ze verboden. Al schiet je er blikjes mee, desnoods je schoonmoeder. Het gaat om het bezit, niet het gebruik.

Toegevoegd na 4 minuten:
Uiteraard, met gebruik ben je ook de Sjaak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, in Nederland vallen airsoft geweren onder Cat1 van de WWM. Dat wil zeggen dat je ze niet mag bezitten, voor handen hebben, dragen, of gebruiken. Voor Cat1 wapens is geen vergunning verkrijgbaar, deze mogen alleen door de overheid gebruikt worden.

Overigens zou je ze in belgie wel kunnen kopen en laten opsturen naar NL, het pakje zal ook wel aankomen aangezien er niet tussen de grens gecontroleerd wordt. Je bent dan wel strafbaar wegens verboden wapen bezit, dit is een misdrijf, en je zult dus altijd een strafblad krijgen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Om even aan toe te voegen, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 18+ bent kun je eens naar paintball kijken. Ook leuk, en niet (compleet) verboden.

www.paintballforum.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. die sturen ze gewoon op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze sturen het gewoon naar je op, met eigen risico! als je pakje er tussen uit word gehaald en ze ontdekken dat er een airsoftgeweer in zit, dan ben jij zelf de lul, de winkel in België niet...

ik overweeg er zelf ook eentje te laten bezorgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik raad je sterk aan dit NIET te doen. Naast het riskeren van flinke boetes, gevangenisstraf en een strafblad breng je hier mee de lobby om airsoft en andere schietsporten te legaliseren schade toe. Dus door nu zelf zo'n ding illegaal te kopen zal het minder snel/nooit gelegaliseerd worden... Als branche in een moeilijk hoekje moet je er alles aan doen om jezelf in een zo goed mogelijk daglicht te zetten. En dus niet een "fuck de overheid" mentaliteit hebben.
Ja, er zijn genoeg winkels in Belgie die een airsoftgeweer zonder probleem opsturen terwijl ze weten dat het in Nerderland niet is toegestaan.Jij weet het ook volgens mij omdat je aangeeft dat het in wedstrijdverband gaat worden gebruikt,dus legaal. Aangezien het wapen zelf in Nederland illegaal is , zijn wedstrijden met dit wapen per definitie illegaal,dus bij welke wedstrijd wil je dit gebruiken.