Wat heb ik nodig voor Nachtvissen?

Ik heb al een beetje rond gezocht, maar kom er niet echt uit!

Ik heb sowieso een VisPas nodig, want ik wil 2 hengels gebruiken..

Maar wat heb ik nodig om te nachtvissen? (Wat voor vergunning o.i.d. bedoel ik dan)

Toegevoegd na 9 minuten:
Nogmaals, ik bedoel dus: Heb ik hier een extra vergunning voor nodig NAAST de VISpas!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kun je navragen bij je plaatselijke visvereniging of hengelsportzaak. Hier bij mij in friesland heb je bv. alleen een vispas nodig. Ook om snachts te vissen. Let wel op dat nachtvissen met een tentje gezien kan worden als wildkamperen en je hier voor bekeurd kan worden als je een zeikerd treft. Technisch gezien mag je namelijk niet overal in een tentje slapen :)
Maar goed, de beetverklikker is een goeie wekker!!! @Goos: Hij vraagt niet naar materiaal!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier: http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet_en_regels/binnenwater/?page=nachtvissen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@enya81 Dat ga ik maar eens doen, bedankt!

Antwoorden (1)

Een zaklamp, een tentje, een hengel, ligt gevende dobbertjes, reserve batterijen voor de zaklamp, stoeltje, anti muggen spray, koffertje met vis benodigd heden, zakmes met lampje, emmer om alle vissen in te doen.