De kust van Sint Maarten wordt gekenmerkt door een groot aantal baaien en inhammen met kleine en grotere zandstrandjes. In totaal zijn er 37 stranden.

Mooie stranden met kalme zee zijn Great Bay en Little Bay, Mullet Bay Beach en Friars Bay Beach.
Snorkelen kan bij alle stranden, maar Dawn Beach en Little Bay zijn er de beste locaties voor. Het strand van Dawn Beach ligt aan fraaie koraalriffen, maar heeft een sterkere stroming. Daarom is het ook geliefd bij surfers.
Populaire duikplekken zijn Great Bay en Cable Reef.
Bij Cupecoy Beach kan de branding erg sterk zijn, daar moet je goed oppassen als je gaat zwemmen. Dan kan je beter naar Mullet Bay Beach gaan. Of naar Great Bay Beach, waar de grote baai de grootste stroming tegenhoudt.
De zee is bij Baie de Grand Case en bij Friar’s Bay Beach betrekkelijk kalm.
Amadea