Online en in foto speciaalzaken kun je nog gewoon diarolletjes, zwart-wit fotorolletjes en kleuren fotorolletjes kopen. Ook kun je het daar laten ontwikkelen en in dia-raampjes laten zetten. Ontwikkelen en inramen kan zelfs nog gewoon bij de Hema. Mogelijk ook bij de analoge service van zaken als Kruidvat, maar dat weet ik niet zeker.

Ook diaprojectors zijn nog gewoon te koop. Uiteraard tweedehands via bijvoorbeeld Marktplaats, maar nieuwe worden ook gewoon nog verkocht. Net als de platenspelers met lp's is dit niet definitief verleden tijd, maar een soort nostalgie wat mensen graag behouden. Niet omdat het nodig is, maar omdat het leuk is.
5 maanden geleden