Waar kan ik een patroon vinden van een vlinder voor draadspannen. (String art)

Voor een creamiddag op een basisschool ben ik op zoek naar een patroon van een grote vlinder voor string art. Het is voor een groep 8 dus het mag best moeilijk zijn.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Daar zoek je een kleurplaat van een vlinder met duidelijke lijnen voor op. Bijvoorbeeld deze: http://c2.plzcdn.com/ZillaIMG/9510690ff5a48982d0a4e88010d731ba.jpg

Je vergroot die tekening tot A4 formaat, en drukt 'm af op stevig karton. Dan knip je 'm uit als mal. De kinderen laat je die overtrekken op hun werkpapier. Daarna gaan ze er cijfers bij zetten die aangeven hoe de draden komen te liggen. Zie de afbeelding als voorbeeld.
Amadea