Wat heb ik nodig om een boek in te binden?

Ik weet hoe ik een boek zelf moet binden, maar heb daarvoor uiteraard wat materialen nodig. Ik weet alleen niet wat voor 'n soort.

Ik weet dat ik sowieso nodig heb:
- Grijsbord (karton)
- Kapitaalband
- Papier (inhoud)

maar dan...

In de afbeelding hieronder zijn duidelijk de onderdelen beschikbaar, kan iemand mij vertellen wat alles is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De band wordt gemaakt van boekbinderslinnen, eenzijdig gecacheerd. Op de tekening zijn de omgeslagen randen hiervan te zien. Het tweede vraagteken is een leeslint. Over de ingelijmde rug wordt een gaasje geplakt met aan iedere kant een oversteek van 2 cm. Daaroverheen wordt een stukje kraftpapier geplakt. Zo , alle vraagtekens weg, succes.