kan men nylon kledij kleuren?

Ik zou zelf iets 100% synthetisch stof willen kleuren maar vind niet de geschikte verf. Kan dit wel?

4.2K
Pieterke
2 jaar geleden
https://3dformadesign.nl/product-categorie/reactieve-verf-dye/voor-synthetische-stoffen-3d-prints/
Met dit middel schijnt het te kunnen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Het beste antwoord

Zowel de site van Dylon Textielverf als RTLNieuws melden dat het niet kan. Dylon (fabrikant van textielkleurstoffen) zou er alle belang bij hebben te beweren dat het wel zou kunnen.

Synthetische stoffen als nylon, polyester, lycra, spandex en goretex kun je dus niet zelf verven omdat deze de kleur niet kunnen vasthouden.

Desondanks zegt www.textielverfshop.nl:
Dylon multipurpose textielverf is geschikt voor het verven van de volgende stoffen: katoen, linnen, viscose, wol, zijde, nylon en lycrea…
SimonV
2 jaar geleden
liveisgreat
2 jaar geleden
goh ik ga het eens proberen dan met een klein stukje. Met gewone Dylon lukt het definitief niet, dat weet ik uit de gebruiksaanwijzing. dank!