Een dartbord wordt geleverd met een ophangbeugeltje dat je aan de muur vastschroeft. Aan de achterkant van het dartbord zit, in het midden, een schroef. Deze schroef valt precies in het ophangbeugeltje. Hierdoor is het ook mogelijk om het bord te draaien als het aan de muur hangt.
11 jaar geleden
Het midden van het dartbord moet 173 cm boven de grond hangen. De afstand vanaf de oche moet 237 cm zijn, over de vloer zijn. Als extra controle: vanaf de bull tot de oche (schuin) moet het 293,4 cm zijn.
Voor bescherming van de pijlen en de muur kun je een surround ring of kabinet gebruiken. Ook is het aangeraden om niet te darten op kwetsbare ondergronden i.v.m. bouncers. Voor de verlichting is het aangeraden minimaal 2 spots te plaatsen of een tl-buis i.v.m. de schaduwvorming. Zorg er ook altijd voor dat kleine kinderen uit de buurt blijven, een ongeluk zit in een klein hoekje.