Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt ik beter in viool spelen?

Ik bedoel niet oefenen, maar ik speel 7 jaar viool en ik oefen soms een stuk heel lang en nog steeds kan ik het niet zo goed als sommige.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
844

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Toch is oefenen wel de beste methode. Want oefening baart kunst. Als je namelijk de noten goed genoeg in je vingers hebt, dan kan je eraan werken om het muziek te laten worden. Zolang het technisch niet soepel loopt kan je er nooit wat echt moois van maken. Dus elke dag tenminste een half uur oefenen. Begin met toonladders, en neem dan het stuk wat je graag heel goed wilt kunnen spelen. Is het een bekend muziekstuk, dan zou je diverse uitvoeringen ervan op Youtube of op cd kunnen beluisteren. Vervolgens voor jezelf kiezen welke uitvoering jij het mooiste vindt. En dan er naartoe gaan werken dat jij het ook zó ten gehore kunt brengen. Succes!
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is helaas 'nog' geen tovermiddel waarmee je super kunt viool spelen. Ik zou zeggen, keep practising. Mocht het maar niet lukken, kun je extra cursus nemen of een andere meester zoeken.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen de techniek is niet voldoende

Je moet het op gevoel kunnen spelen

Dat is moeilijk uit te leggen wat dat precies is, maar is nu precies wat de topmusikanten onderscheid van de "rest"

Maak je hoofd leeg, denk niet aan de noten, sluit je ogen en speel!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding