Hoe wordt ik beter in viool spelen?

Ik bedoel niet oefenen, maar ik speel 7 jaar viool en ik oefen soms een stuk heel lang en nog steeds kan ik het niet zo goed als sommige.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Toch is oefenen wel de beste methode. Want oefening baart kunst. Als je namelijk de noten goed genoeg in je vingers hebt, dan kan je eraan werken om het muziek te laten worden. Zolang het technisch niet soepel loopt kan je er nooit wat echt moois van maken. Dus elke dag tenminste een half uur oefenen. Begin met toonladders, en neem dan het stuk wat je graag heel goed wilt kunnen spelen. Is het een bekend muziekstuk, dan zou je diverse uitvoeringen ervan op Youtube of op cd kunnen beluisteren. Vervolgens voor jezelf kiezen welke uitvoering jij het mooiste vindt. En dan er naartoe gaan werken dat jij het ook zó ten gehore kunt brengen. Succes!
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is helaas 'nog' geen tovermiddel waarmee je super kunt viool spelen. Ik zou zeggen, keep practising. Mocht het maar niet lukken, kun je extra cursus nemen of een andere meester zoeken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen de techniek is niet voldoende

Je moet het op gevoel kunnen spelen

Dat is moeilijk uit te leggen wat dat precies is, maar is nu precies wat de topmusikanten onderscheid van de "rest"

Maak je hoofd leeg, denk niet aan de noten, sluit je ogen en speel!!