Daar is niet echt antwoord op te geven, niet alleen omdat dat op Internet niet op ledenaantallen wordt bijgebouden, maar ook omdat de ledenaantallen binnen een groep nogal willen fluctueren. Zo heb ik het ledenaantal bij de scoutinggroep waar ik gewerkt heb van meer dan 200 zien zakken naar minder dan honderd en weer terug.

Er zijn rond de 90.000 jeugdleden verdeeld over 1300 zelfstandige scoutinggroepen in Nederland, varierend van enkele tientallen tot honderden leden, Ook fuseren er wel eens groepen, of vinden er splitsingen plaats.

Een telefoontje naar Scouting Nederland kan je wellicht de verenging noemen die op dit moment het grootste aantal leden heeft, maar dat kan zomaar weer in no time achterhaald zijn. Uiteindelijk is het ook nog eens een vrijwilligers-gebeuren, waarbij je ook erg afhankelijk bent van de hoeveelheid beschikbare leidinggevenden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Linkje naar Scouting Nederland erbij gezet.