Weet iemand hoe dit wieltje heet of waar ik er een zou kunnen bestellen?

Dit wieltje komt onder een apparaat vandaan. Onder dit apparaat zit in elke hoek zo'n wiel (4 wielen) en samen moeten ze een gewicht van 200kilo kunnen dragen. Één wieltje is zwaar beschadigt en wil deze dan ook vervangen. Weet iemand misschien waar ik zo een kan krijgen?

De afmetingen: 6cm hoog, diameter wiel: 4,5cm, langste lengte van het plaatje met schroefgaten is 4,7cm, lengte tussen twee schroefgaten is 3 cm. Er zit ook een schuif lock op, als deze lock aan staat zal het wieltje niet verder draaien (als je een vervangend wiel kent zonder lock, vind ik dat ook prima). Alvast bedankt :)

Picture for question
2.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Gamma en Ikea verkopen volgens mij dergelijke wieltjes geen idee over afmetingen maar 'een apparaat'???
vraagBraak1
3 jaar geleden
De maat is inderdaad het probleem. Had een tijd geleden een paar van die wielen zien liggen bij de Lidl, op goed geluk gekocht ,maar bleek dan niet de juist hoogte te hebben.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kunt ook even totaal anders denken en ALLE wieltjes door een setje van 4 nieuwe wieltjes met het juiste draagvermogen vervangen...
Scheelt je heel veel zoeken als je exact hetzelfde wieltje al zou kunnen vinden
Antoni
3 jaar geleden
De metalen plaat, de driehoek met gebolde zijden en afgeronde hoeken, heet een Reuleaux-driehoek. Ik verwacht niet dat je daar iets aan hebt, maar het zou toch kunnen! Zie ook (de antwoorden op) mijn vraag https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/wiskunde/vraag/611886/wiskundige-term-driehoek-enigszins-gebolde/.

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+Dergelijke zwenkwielen zitten o.a. ook onder de ziekenhuisbedden voor thuis.
https://www.zwenkwielen.net/Wielen-voor-bed-
vraagBraak1
3 jaar geleden
Dank. Zit wel een beetje het met probleem van de juiste maat zoeken. En dan nog het aantal schroefgaten. Zelfs Google weergeeft geen zwenkwiel met 3 schroefgaten. Dit lijkt een heel uniek wieltje te zijn!
Deze zwenkwielen kan je kopen bij elke grote doe-het-zelf-zaak (Karwei, Praxis, Gamma, Hornbach) en ook bij een goed gesorteerde grote ijzerwaren en gereedschapshandel.
Draai een goed wiel van het apparaat af om als voorbeeld mee te nemen. Belangrijk voor het model en de afmeting. Eventueel kunnen ze het dan ook nog voor je bestellen als ze het niet op voorraad hebben.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
vraagBraak1
3 jaar geleden
Dank, ik ga zo op weg naar de doe-het-zelf zaak. Heb wel even op hun websites gekeken en het enige waar ik mee zit is dat alle zwenkwielen 4 schroefgaten lijken te hebben, terwijl die van mij er 3 heeft. Hoop dat die van vier schroefgaten ook op mijn apparaat past.