Als ik boordsteek brei, krijg ik horizontale strepen ipv verticale. Wat doe ik verkeerd?

Boordsteek is 1 r, 1 av
En dan in elke naald recht boven recht en averecht boven averecht.
Maar dan krijg ik strepen/banen in horizontale richting ipv in verticale.
Wat doe ik dan verkeerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Is ook verwarrend want je kunt het ook zien als recht boven averecht.

Het is belangrijk dat alle rechte steken steeds boven de andere rechte steken komen en de averechte steken boven de averechte steken. Op de video laten we 1 steek recht en 1 steek averecht zien.
1e naald (goede kant): 1 steek recht, 1 steek av, ga zo verder tot het einde van de naald, keer dan het werk.
2e naald (verkeerde kant): 1 steek av boven 1 steek av, 1 steek recht boven 1 steek recht. Ga zo verder tot het einde van de naald, keer het werk.
Herhaal de 1e en 2e naald tot het werk de gewenste lengte heeft.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus boven de steken die je in de eerste naald recht gebreid hebt moet in de tweede naald averecht.