Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hou ik muggen op een afstand als ik s nachts buiten wil slapen?

Ik wil vannacht op m,n eigen terrasje buiten slapen in een dunne slaapzak. Maar ik heb geen zin om morgen onder de muggenbulten te zitten

1.9K
Amadea
5 jaar geleden
Heb je een klamboe?
ronron1212
5 jaar geleden
deet gebruiken
Dit chemische middel, N.N-diethyl-metatoluamide, is in de jaren vijftig bedacht voor het Amerikaanse leger. In Nederland is het in percentages van 10 tot 50 te koop: hoe hoger, des te langer de werking. Een fabrikant stelt: 30% tot 5,5 uur, 40% tot 8 uur en 50% tot 10 uur. Volgens wetenschappers is die werkingsduur iets te optimistisch. Nadelen: zwangere vrouwen en baby’s jonger dan twee maanden mogen geen DEET gebruiken, en door de ethanol waarin het goedje is opgelost, kan het plastic aantasten en brandt het in wondjes. Kinderen tot 2 jaar mag je alleen insmeren met DEET tot maximaal 30%. Omdat het spul nooit in je neus, mond of ogen mag komen, sla je hun handjes over. Dan kunnen ze het er niet inwrijven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Goed douchen, want muggen komen op de geur van zweet af. Ze houden niet van de geur van lavendel en munt, dus slaap vooral bij deze planten in de buurt of jaag ze weg met geurolie van deze planten.
Maar het best is om onder een klamboe te slapen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Muggenspray gebruiken (zit deet in), Douchen voor het slapen gaan, Ventilator, Lavendel, Kattenkruid, Munt
GEEN alcohol of sterke geuren
Muggenlamp, hor en een klamboe ook niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Min.
De vraagsteller wil buiten slapen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding