hoe kan ik houten letters vast maken op een canvas doek?

ik wil een schilderij zelf maken met houten letters die als 3d op het doek staan maar hoe kan ik dat het beste bevestigen op een canvas doek. dus hoe plak ik of zet ik die houten letters op het doek vast

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (5)

Als er nog geen verf op het canvas zit, is contactlijm geschikt. (Mits het oppervlak van de letter ongeveer... 4 vierkant cm is.

Anders kan je de letters misschien gewoon vast schroeven van de achterkant? Goed voorboren met de dikte van de kern van je schroef. Anders splijt de (dunnen?) letter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou dat met houtlijm van bison doen. eerst eentje proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de letters niet te zwaar zijn, kun je ze met een nietmachine vastzetten. Eventueel een paar druppeltjes lijm er bij.
11 jaar geleden
Op basis van de materialen hout en canvas (doek) zou ik montagekit gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Houtlijm en secondenlijm houdt niet op canvas, dus misschien vastnieten?