Je moet aan de "achterkant" en gaatje prikken die door de hele kraal gaat, maar net iets van het midden vandaan. Na het bakken kan je gewoon met naald en draad deze bevestigen zonder dat je de draad ziet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het makkelijkste is kant en klare 'wiebeloogjes' te kopen in de handwerkwinkel of fourniturenzaak. (Soms heeft ook Hema of Kruidvat ze, beduidend goedkoper maar in zakjes met alle maten, ook die je nooit nodig hebt). Deze oogjes lijm je op de figuurtjes met textiellijm (bijv. Güthermann).

Zelfgemaakte oogjes van klein of iets anders, lijm je ook met textiellijm op de figuurtjes.

Beide zijn niet zo handig als je de beestjes aan kleine kinderen geeft, want hoewel het best sterk is, krijg je ze er met wat peutervingertje of 'tandjes best weer vanaf. Dan kun je beter oogjes gebruiken om op te naaien, de oogjes zelf helemaal opborduren, of een kraaltjes meehaken of opnaaien.

Het allerveiligst en mooist (maar ook duurst) zijn oogjes die je tijdens het haken, VOOR het vullen door de "stof" heen klikt (veiligheidsoogjes).