Eerste en belangrijkste nuttige tip: zorg dat je met 2 man bent....anders blijf je af en op stijgen!!

Ik weet niet precies welke tips je bedoeld......voor jezelf, of voor het paard....maar wat erg belangrijk is, is je paard inhouden. Dus niet in volle galop de hindernis naderen. Dat is best nog pittig want de meeste paarden willen zelf in volle vaart gaan, dus flink werken om het tempo tot op het allerlaatste moment rustig te houden.

Ook is het belangrijk om goed op te warmen en zeker niet meteen op hoogte te gaan springen. Begin met estafette lopen, eerst stappen, daarna draven en begin daarna laag met gekruiste balken en bouw rustig op.

Hou de omgeving netjes, dus geen balken palen en andere materialen in de bak waar je paard over kan struikelen. Denk ook aan beenbescherming voor je paard evt. En hou het leuk, ook voor je paard en ga niet te lang door.....springen is best inspannend voor je paard.

Toegevoegd na 6 minuten:
In stap moet je de balken ongeveer 80/90 cm uitelkaar leggen en bij draf zo rond de 1.20/1.30.....ligt ook aan het ras en de grote van het paard en zijn stappen.
Met estafette lopen doel ik op balkjes stappen.....
Weet geen eens of het zo heet, maar zo noemen wij dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
met estafette bedoel je ws cavaletti
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahah ja dat Jah idd....ik rij inmiddels al vele jaren niet meer vanwege heupproblemen maar dat was de juiste benaming die ik zocht en die we ook gebruikten hoor toen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt nu ben ik klaar om vrijdag met beigeleiding het rustig te gaan leren ( de beigeleiding heeft al meer als 30 jaar ervaring in kinderen dit te leren)

Andere antwoorden (1)

honderdduizend keer toe galoperen op een balkje op de grond om oog voor de sprong te krijgen en zodra je denkt dat je oog hebt dan andere tempo`s en weer toe rijden op dat balkje