Hoe lang om Atlantische Oceaan over te zwemmen?

Stel ik van plan was de Atlantische Oceaan zwemmend over te steken (met onderbrekingen en nachtrust uiteraard). Hoe lang zou dit mij neme?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe snel je zwemt.

Antwoorden (2)

Daar is geen zinnig antwoord op te geven. We weten niet hoe goed/snel je zwemt, we weten niet in welke periode je wilt gaan (in sommige seizoenen is er veel meer wind en stroming dan in andere seizoenen).

Daarnaast: hoe zie je dat nachtrust verhaal? Als je voor je nachtrust in de boot stapt, dan drijf je gedurende de nacht af, waardoor je dichter naar je doel toedrijft of verder er vanaf: oftewel dan is je record-poging ook niet geldig.

Maar goed, om toch iets te geven wat op een antwoord lijkt: Maarten van der Weijden zwom in 2004 het IJsselmeer over in een tijd van 4 uur en 20 minuten.
Hij pakte ook goud op de 10 km in 1 uur en 50 minuten.

Dat is echter een prof. Er is ook een amateur geweest die het nederlandse record in 24 uur zwemmen verbroken heeft.
Deze Daan Glorie zwom in 24 uur 83,5 kilometer.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/57544/Record+%2724+uur+zwemmen%27+voor+Daan+Glorie

Je hebt echter nog tijd nodig om te slapen, omdat je niet in 1 dag die afstand kunt overbruggen.
Er vanuit gaande dat je per dag zo'n 8 uur nodig hebt voor eten en slapen, dan hou je dus 16 uur effectief zwemmen over.

Daan Glorie zwom zo'n 3,5 kilometer per uur, maar dat was in een zwembad, dus om de 50 meter afzetten vanaf de kant en geen hoge golven.
Laat ik optimistisch blijven en ervanuit gaan dat je 3 km/u zou kunnen halen en dat 16 uur, dan zou je zo'n 48 kilometer op een dag af kunnen leggen.

Als je "slim" bent, dan vertrek je vanuit Ierland, dat scheelt weer een stukje zwemmen, dan hou je "slechts"
5400 kilometer over.

( http://www.evi.com/q/distance_between_ireland_and_america )

Je zou dan zo'n dag of 112,5 nodig hebben om de afstand te overbruggen.
(ik adviseer je dus toch om maar voor het vliegtuig te kiezen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL die laatste zin!
Ik heb een artikel gevonden.
Neem maar uw boterhammetjes mee !

Rugbyspeler Dan Martin wil, als eerste ter wereld, de Atlantische Oceaan overzwemmen. De 30-jarige Brit traint al meer dan drie jaar om zijn tocht van ruim 6.500 kilometer te kunnen voltooien. Hij zal acht uur per dag zwemmen en daarom 9.000 calorieën per dag moeten innemen. Martin kwam nu al 25 kilogram bij om zich te wapenen tegen de koude temperaturen van het zeewater.

Zijn tocht door de Atlantische Oceaan is slechts een deel van de globale triatlon die Martin gepland heeft. Wanneer hij, na vier tot zes maanden zwemmen, vanuit New York in Frankrijk aangekomen is, wil hij ook nog Europa en Siberië doorfietsen en lopen door Canada en de Verenigde Staten om uiteindelijk weer in New York te eindigen.
"Ik wil tonen dat alles kan als je er echt voor gaat", aldus Martin over zijn onderneming.

Metro

Toegevoegd na 2 minuten:
Als antwoord dus op vraag: 4 a 6 maand.
Anders word mijn antwoord weeral verwijderd.