Is het normaal als je niet echt een hobby hebt?

Ik ben soms jaloers op mensen die een echte hobby hebben. Ik zelf heb het gevoel dat ik nooit iets echt leuk vind. Ik werk, ik sport af en toe op de sportschool, ben veel te veel tijd kwijt aan onzin op internet, ga af en toe shoppen, af en toe op stap, af en toe naar de sauna, af en toe uit eten, maar echt een hobby waar ik me helemaal op stort heb ik niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Je sport, je surft op internet, en je gaat op allerhande manieren uit.
volgens mij heb je geen tijd voor MEER hobby's!!
Het is dus niet waar dat je geen hobby's hebt.
ik ken zat mensen die een minder uitgebreid hobbypakket hebben dan jij.
Ik neem aan dat je aan je vrijetijdsbesteding plezier beleeft?
Volgens mij is het alleen een probleem als je dat als zodanig ziet. Een saaie pet ben je niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Sporten is een hobby tv kijken computeren gamen dat zijn leuke hobby's
Maar meschien kan je echt een sport zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is normaal hoor, ik heb ook geen echte hobby. ik vind van alles en nog wat leuk, maar ik heb geen echte hobby. als je echt een hobby zou willen hebben, zou ik verschillende lessen en sporten gaan doen.
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je iphone spelen is ook een hobby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is helemaal niet erg.
Zolang je maar bezig bent en je niet verveelt. Dan is het toch goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is dat niet erg!
Hier kan je een leuke test doen... http://www.123test.nl/interessetest/
Misschien heb je er wat aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is volgens mij heel normaal ja.
Is er niets van wat je hebt genoemd, waar jij je helemaal "in kunt gooien"? Bijvoorbeeld: als je gaat sporten dan ben je daar op dat moment fanatiek mee bezig, of geniet je intens van het uit eten zijn of van de sauna?
Een, wat jij noemt, "echte" hobby hebben betekent, dat je er helemaal "in" zit. Maar dat kan ook op andere manieren, zoals bovenstaand.
En misschien komt het nog, heb jij "je ding" nog niet gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar heb jij een brede interesse ipv heel specifiek gericht 1 hobby. Ik zou zeggen, geniet er van! Des te meer zit er dus nog in het vat om te ontdekken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hobby hoeft niet perse iets te zijn wat anderen ook doen zoals sport, knutsellen enz.
alles wat jij graag doet is leuk.
als jij graag een beetje rommelt in huis een beetje surfen op internet, lekker winkelen dat is voor jou misschien net zo leuk als voor een ander een echte hobby is.
als je er maar lol in hebt daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet raar, maar wel jammer zoek iets waar je goed in bent wat je interesseert iets wat je leuk vind of iets dat je wilt leren. Succes!