hoe moet ik een ovale hals breien, ongeveer zoals op de afbeelding?

ik heb het over het idee van een eskimo? hals maar dan apart erop breien zodat de wol onder de hals gaat plooien als ik de trui in elkaar zet. via google een afbeelding gezocht.
ik ben geen ster in breien maar wil dit graag leren. bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het beste kan je zoiets breien met een rondbreinaald. Je kan dan evt. hier en daar wat steken minderen of meerderen om het gebreide stuk iets kleiner te laten worden naar boven toe.

Als je de boothals en het onderste deel apart breit, en ze later aan elkaar zet, kan je die plooien onder de hals er zelf in maken.