hoe een kleine tekening op een groot doek schilderen?

ik heb bijvoorbeeld een kleine tekening die ik op een groot doek wil schilderen. hoe krijg je dat uit vergroot. ik ben namelijk zelf niet zo goed in tekenen. en heb alleen een printer voor a4 formaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (4)

Laat het in een kopiëerwinkel zo groot mogelijk vergroten, leg vervolgens carbonpapier tussen de kopie en het doek en trek over, je tekening staat dan op het doek en je kunt hem gemakkelijk inkleuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik vroeger op school geleerd.
Teken een raster op de kleine tekening, teken een raster op het grote doek.
(maak de vierkantjes dan verhoudingsgewijs dusdanig groot dat het raster op je kleine tekening evenveel hokjes bevat als die op de grootte).

Teken nu per rastertje je tekening na.
Dat is makkelijker dan uit de losse pols.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dia van maken en projecteren op doek. Voor de mensen met nieuwewetsigheid: beamer gebruiken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yup, mijn idee ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee. Beamer is inderdaad het makkelijkst.
ik heb geleerd om je kleine tekening op te meten, dan het grote doek op te meten, dan kijken hoe vaak je tekening in je doek past, als dat bijvoorbeeld 2 keer is dan maak je hokjes op je kleine tekening van bijvoorbeeld 2 bij 2 (ligt aan de vorm van je tekening) dan maak je diezelfde hokjes maar dan 2 keer zo groot op je doek (potlood zodat je het nog kunt uitgummen) en dan teken je wat in het eerste vakje staat van je kleine tekening over in op je doek. Dan heb je als je klaar bent alles 2 keer zo groot getekend. Ik ben zelf ook niet goed in tekenen, maar mij is het ook gelukt.
succes.