Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bewaar je je klei project?

Ik ben iets aan het boetseren van klei, maar heb voor vandaag geen zin meer. Hoe bewaar ik hetgeen wat ik nu gemaakt heb, zodat ik morgen weer verder kan gaan?

Ik heb gelezen dat je klei het best in een emmer kan stoppen met een vochtige doek daarover heen en koel bewaren. Moet ik dat dan ook met mijn "klei project" doen?

Danku

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

in een emmer met vochtige doek is ook voor natuurklei de goede manier.ik zou wel aanraden een deksel of anders een stuk plastic te gebruiken om de emmer af te sluiten.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Inpakken in een natte doek, kan bij klei dat uit zichzelf droogt en hard wordt. Dan kun je morgen weer verder, maar hou er wel rekening mee, dat de klei dan wel op het begin vettig aanvoelt, je had dus zelf de juiste manier gevonden. Of dit ook zo moet bij klei die je moet bakken, dat weet ik helaas niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
' vroeger' op school moesten we het kleifiguur waarmee we nog niet klaar waren goed in een plastic zak stoppen .... zo weinig mogelijk lucht erin ..... goed inpakken dus ;)
Het werkte toen altijd goed ... ik ga ervan uit dat dat in deze situatie ook het geval zal zijn ;)
Maar het is inderdaad wel afhankelijk van wat voor soort klei het is.
Ik heb het hier over klei dat nog gebakken moet worden voordat het echt helemaal klaar is ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding