Welke camera heeft de hoogste optische zoom?

Ik wil gewoon weten welke camera het verste in kan zoomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Olympus en Fujifilm hebben bijna gelijktijdig de eerste compactcamera's met 30x optische zoom bekendgemaakt.

Ik denk dat voor een compact op dit moment een zoombereik van 30 x wel het max is.
Dat is 28-840mm, in de 35mm equivalent.

Kodak Easyshare MAX Z990 12MP

Fujifilm Finepix HS10

Het megazoomsegment onder de compactcamera's blijft groeien. Olympus claimt 's werelds 'eerste 30x optische zoomcamera' te hebben met zijn SP-800UZ.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nikon P510 heeft een lens met een 35mm equivalent van 24 tot 1000mm, dat is een zoombereik van 41.7x .

"Ver inzoomen", daarbij gaat het eigenlijk om dat getal van 1000mm, dat geeft echt aan hoe dichtbij je objecten kunt halen. Een theoretische lens van 1000mm-2000mm heeft maar een zoombereik van 2x , maar haalt objecten toch 2 keer dichterbij dan die 41.7x lens.