Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verzorg je (dieren) botjes?

Ik kwam per toeval op een filmpje terrecht over het verzamelen van dierenbotjes. Via via keek ik meer filmpjes en ik zag mensen de botjes verzorgen. Dus in middeltjes dompelen en schoonmaken enzo. Ik herrinnerde me dat ik ook nog een paar botjes had, die ik heeel lang geleden heb gevonden. Ik wil ze graag bewaren, maar ik weet niet hoe ik ze moet verzorgen? Zijn al die middeltjes waar de mensen van de filmpjes ze indompelen nodig? Of is dat alleen om ze schoon te maken/wit te maken etc. Of is het echt nodig/beter om ze in te smeren met iets zodat ze minder breekbaar zijn ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je hoeft botjes niet te verzorgen.
ik verzamel schedeltjes: die zijn eerst uitgekookt in de biotex om de laatste vleesresten te verwijderen.
als je van spierwitte botjes houdt, kan je ze daarna nog bleken met verdunde chloor.
daar houdt het wel mee op; er bestaan geen smeerseltjes die ze minder breekbaar maken.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ik weet nu genoeg : )

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding