Haal bij de houthandel of timmerman of de bouwmarkt of waar ook maar, een lat van de aangegeven afmetingen. Neem wat extra voor het op te lijmen handvat.

Houtsoorten kunnen zijn: essen, zwaar grenen, esdoorn, iep, hickory, berk, eiken enz. Vooral grenen is lekker goedkoop.

Uiterst belangrijk is dat "de draad" over de volle lengte in de zijkant van de lat te volgen is. Dit zijn vaak donkere lijntjes die de verschillende groeilagen van elkaar scheiden.

Zie verder de site: