Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je fluiten zonder vingers?

Ik wil graag zonder handen en vingers kunnen fluiten en zeg maar niet een rondje van je lippen maken, maar echt gewoon heel hard.
Maar hoe doe je dat nou?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Knap ; ik kan het juist niet mét.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hey, ik kan ook nog niet fluiten zonder vingers (wel met vingers). Misschien helpt dit filmpje je met fluiten zonder vingers.

P.s. het is wel in het Engels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Span je lippen, duw je tong in een b vorm er tussen en blaas door de v vorm. Werkt bij mij prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tong is driedimensionaal, een letter tweedimensionaal. Dat gaat dus
gaat moeilijk worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat anderen het wel begrijpen hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry maar ik snap nou ook niet hoe je je tong moet doen?
en bedoel je je lippen nou gespannen zeg maar over je voor tanden heen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat moet een v vorm zijn, je moet een beetje proberen, dan zal je op een gegeven moment de juiste houding ontdekken
Ik kan op 2 manieren fluiten zonder mijn vingers te gebruiken. De ene manier is de gewone; je mond in een rondje. De andere manier is dat ik mijn lippen een beetje open en ik maak dan een spleetje door met mijn tong bijna tegen de achterkant van mijn boventanden te drukken en dan fluit ik door dat spleetje. Het geeft een heel schel geluid en ik gebruik het om mijn kat mee te roepen als hij buiten is. Ik kan er ook liedjes mee fluiten maar dat is niet zo mooi.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding