Weet iemand een visstek in de omgeving van Weert waar ik op voorn of brasem kan vissen?

Weet er iemand of er in de buurt van weert een goede visstek is? Ik vis op voorn en brasem, en waar ik de laatste tijd vis zit op de een of andere manier geen vis meer :(
Het liefst een plaats waar ze rond deze tijd van het jaar goed bijten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De brasems en voorns zijn eind maart goed te vangen en dat zou eigenlijk nog steeds zo moeten zijn. Ze trekken nu wel vaak vanuit diepe plassen en uit de Maas naar ondiepe zijtakken om straks te gaan paaien. De mondingen van zijtakken zijn plaatsen waar je gedurende enkele weken in Maart heel goed brasems kunt vangen. De dip in de vangsten ligt dus aan het gedrag van de vis, ze zijn vermoedelijk wat verder opgetrokken en ze beginnen met hun voortplanting. De vangsten komen wel weer, maar je zult niet meer zulke goede vangsten van onbeschadigde en dikke vissen doen, want na het paaien zijn ze vermoeid, mager en vaak beschadigd.
Je zat dus op een goede stek, maar de vissen hebben even wat anders aan hun hoofd. Misschien kun je tussen de kribben op de Maas nog een plek vinden waar Windes paaien. Als je in de rivier wat kilos lang gekookte voermais gooit duurt het niet lang voordat de windes zich melden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kempervennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je hier ook zelf ervaring mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=59&t=41591