waar vind ik het patroon van deze armband?

Ik zou graag deze armband willen namaken met de macrame knopen. Deze armband is van pandora en kost wel 59 euro... Tja die kan ik dus zelf veel goedkoper maken hihihi. Wie weet waar ik dit patroon kan vinden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Die kan je niet namaken met macramé, want hij is samengesteld door minikraaltjes aan dunne plastic draden te rijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met minikraaltjes en heel veel oefening kom je inderdaad een heel eind, maar ook dan ben je al snel meerdere tientjes aan materiaal kwijt (vooral als je nog tangen enz. moet aanschaffen). Als die is handgemaakt - wat ik wel denk - is het eigenlijk geen geld, en moet het voor nog veel minder in één of ander lage-lonen-land gemaakt zijn. In Nederland iemand een dergelijke armband laten knopen kost je alleen aan uurloon al minimaal het driedubbele.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en nu nog graag het patroon.... Heb alle materialen hier in huis uit azie en kost dus amper wat... Deze materialen zijn in Nederland echt belachelijk duur haha en zou ze hier nooit kopen... Kan op de foto niet echt goed zien of het nu kraaltjes zijn of kleine knoopjes... Ben eigenlijk op zoek naar het patroon met de kleine knoopjes...

Antwoorden (2)

Misschien kun je naar zo een proff#sionele winkels gaan en het na vragen want in gewone winkels vind je echt niet ziet .maar misschien kun je het altijd nog vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen verstand van kettingen, en al helemaal niet van macramé, maar als je met google plaatjes dit ding opzoekt, zijn de beeldresultaten bijna eindeloos. Het woord pandora komt steeds terug, maar ook het woord macramé.

Je kunt het patroon dus prima zelf ontdekken, want sommige plaatjes zijn levensgroot (900 x 900) en er is zelfs een site waar je eindeloos in kunt zoomen. Eén keer klikken, en er verschijnt een loepje in beeld, dat steeds verder inzoomt bij iedere muisklik, zodat je tot in detail kunt zien hoe de ketting is gemaakt.

Inzoomen deze site:
http://www.argento.co.uk/Models.aspx?ModelID=9252
en een willekeurige zoom in het plaatje hieronder.

Andere plaatje is de 900x900 foto, die best scherp is, en die je met je viewer op je computer kunt vergroten en/of inzoomen. Als je een beetje handig bent, is dit je patroon en heb je het originele patroon helemaal niet nodig.
Succes!