Hoe maken we van een paard een eenhoorn?

Op 3 maart doe ik mee aan een paardenshow, een paardenshow waarbij je met z'n tweeën in de rijbaan rijd netjes schouder aan schouder maar ook elkaar moet spiegelen, pas du deux om precies te zijn. Mijn partner en ik hebben al een leuk thema bedacht; sprookjes. We willen van onze paarden eenhoorns maken alleen we weten niet hoe. We hadden bedacht de hoorn te bevestigen op de frontriem, een riempje wat ongeveer vijf centimeter boven het derde oog zit, vlakbij de oren voor de mensen die niet weten wat een frontriem is. Maar goed hoe moeten we die hoorn maken? Net had ik gedacht aan een flesje, zo'n halve liter water flesje die je bij de abert heijn kan halen , maar die is te breed, we hadden gedagt aan een stoffe hoorn, maar volgen mijn partner is dat niet stevig genoeg. We willen de hoorn zo realistisch mogelijk, zoals je in films ziet. Hopelijk heeft u tips om ons wat verder te helpen alvast erg bedankt

Toegevoegd na 28 minuten:
Het is handig dat het " waterproof " is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook nog piepschuim gebruiken om een hoorn te maken. Dit is erg bewerkelijk en licht. Je kan er iets opsmeren voor een hoornrelief. Wel goed vastzetten, een hossende hoorn die heen en weer wiebelt staat suf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeuukkk!!!! Heel veel plezier alvast :D

Het beste antwoord

Ik zou ijzerdraad gebruiken en dat buigen als een spiraal en dan steeds kleiner tot de punt (dus bij het hoofd van het paard beginnen). Koop dik stevig ijzerdraad, laat je even informeren in de bouwwinkel.

Zorg dat het ijzerdraad op afstand van elkaar blijft met dun ijzerdraad wat je tussen de banen vlecht op 2 of 3 plaatsen (dus verticaal van hoofd paard tot punt).

Omwikkel het met ecrukleurig stof. Met lintjes aan de stof en de onderste ijzerdraadrand kun je het geheel vastknopen aan het hoofdstel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien kan het inderdaad ook met kippengaas, dat is wat makkelijker te vormen maar ik zou absoluut geen papier maché gebruiken, dat wordt slap als het nat wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van alle antwoorden gebruik gemaakt , heel erg bedankt!
Dit antwoord had wat meer detail, nog maals erg bedankt voor jullie antwoorden

Andere antwoorden (6)

Papier machee.
Das met krantenpapier en behanglijm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de vorm moet je iets stevigs hebben, daarvoor kun je het beste kippengaas gebruiken, het is stevig en niet moeiijk om er vormen mee te maken, doe er daarna papier mache overheen, zodat je aan de buitenkant alleen nog maar papier mache ziet en geen kippengaas meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon een stof nemen en Een hoorn maken en dan er zoveel mogelijk stof instoppen en dan naai je het aan elkaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van papier zo'n rolletje maken ( dat is minder stevig als kippen gaas maar je hoeft het eigenlijk niet te kopen) en dan inderdaad met papier maché er overheen. een laag watervaste verf erover en als het goed is overleeft het de regen. ik zou er wel 2 lagen verf over doen dan is het in ieder geval water dicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan van die kegelvormige piepschuim vormen waarmee je dat kan maken. Je kan er dan stof omheen doen of vilt. En anders kan je het verven en afwerken met glinsters enz. Anders kan je het van vilt maken en vullen met piepschuim of andere spullen. Hopelijk kon ik u helpen. Veel succes. Je kan het ook met behangersslijm en krantenpapier maken dus Papier-maché. Dat is wel niet waterproof.

Toegevoegd na 2 minuten:
Allé, ik denk toch dat het niet waterdicht is.

Toegevoegd na 2 dagen:
Piepschuim of isomo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
papier mache kan je behandelen met een speciale spray of lak zodat het waterproof is. je zou het ook goudkleurig kunnen spuiten met een lak.

zou het zelf van papier mache maken en deze met stof beplakken omdat het op die manier makkelijk vast te maken is op een 'basis' zoals een vliegennetje waar de frontriem doorheen loopt. (maar dan steviger zodat het de hoorn niet alle kanten op zwabbert, en in de kleur van het paard uiteraard) :)

stof kan je steviger maken met plakvlieseline. misschien kan je er ook een kartonnetje tussen de 2 laagjes stof naaien als vlieseline niet stevig genoeg is.

denk dat het direct bevestigen aan de frontriem een zwabberboel gaat worden, dus je zou een brederen basis moeten hebben om dit te voorkomen.

wie weet kan het verdoezelen door gekleurd haar (voordelig in een toko) tussen de maantop en manen door te bevestigen (klein vlechtje wat uit het zicht is?) voor een extra betoverend effect.