Nagels/nagellak: Hoe kan ik deze techniek toepassen zonder alcohol? (zie afbeelding)

Ik heb geen alcohol in huis maar ik zou dit toch willen proberen. Hoe zou ik dit toch voor kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Wodka heeft een specifieke samenstelling, het lost blijkbaar drukinkt op zonder het te laten vervloeien.
Dat komt omdat de concentratieverhouding tussen alcoholen , etherische olien (bij Wodka nauwelijks aanwezig) en water en mengsel vormt waarbij dipool/polariteit en oplossend vermogen voor deze toepassing blijkbaar optimaal is.
Een klein flesje Wodka kost niet veel, over de grens met Duitsland ben je voor een grote fles 8 euro kwijt.

Het kost echt veel meer geld , moeite en geklieder met gevaarlijker stoffen dit effect teweeg te brengen.
Spiritus bevat veel teveel alcohol EN methanol wat ongewenste vervloeiing kan geven, tevens bevat het andere denaturerende stoffen.

Een flesje gedenatureerde alcohol bevat ook methanol en beukenootjesolie (oleo bergamottae), is duur en de concentratie EN samenstelling wijkt ver van Wodka af.

Ik raad je met klem aan gewoon het voorschrift te volgen.
De raad verse prints met de printer te gebruiken is wel een goede tip maar doe ook dat met wodka.

Je kunt dus zonder heel veel moeite te doen het beste Wodka gebruiken, het is bovendien nauwelijks giftig en niet zo schadelijk voor de huid als geconcentreerde , gedenatureerde alcoholproducten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

probeer het eens met spiritus.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook niet jammer genoeg.
Rieneke1
12 jaar geleden
dan ren je toch even naar de super?
het kost geen knoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou. Hup, op de fiets naar de winkel.
Tja, zonder alcohol wordt het moeilijk... Je zou kunnen proberen de tekst in spiegelbeeld, met de afdrukkwaliteit op zijn hoogst, uit te printen. Vervolgens een laag nagellak aanbrengen en meteen de net uitgeprinte tekst op je nagel in te wrijven. Vervolgens laten drogen en dan nog een laag aanbrengen. Of het echt mooi wordt en erg snel gaat is maar de vraag.
Zou toch echt even naar de drogist lopen en een flesje aceton kopen. Als je de tekst of zelfs gekleurde afbeelding met aceton inwrijft, kan je het meteen op je nagel doen. Dan heb je nog maar 1 afdeklaag nagellak nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt. Ik he het met nagellakremover geprobeerd omdat daar ook alcohol in zit maar inderdaad dan gaat de nagellak er weer af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van nagellakremover weet ik het niet, maar vroeger "kopieerde" ik altijd plaatjes op die manier (met aceton) in mijn schoolagenda.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik legde dan een stukje karton onder het te bedrukken bladzijde, wreef dan met een doek de bladzijde in en drukte dan onmiddellijk het plaatje erop. Je kreeg niet een erg scherpe kopie, een beetje vlekkerig, maar dat was juist wel artistiek. Ik was ook helemaal niet onder de indruk toen het kleurenlkopieerapparaat zijn intrede deed.
Gewoon alcohol kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriendin heeft dit gisteren ook gedaan.
zij heeft gewoon water gebruikt en daarna een krant
dat lukte ook goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt! Ik heb nu toch alcohol en lukt ook gelukkig