Hoe haal ik een aantal toeren af?

Hallo allemaal!

Ik ben een beginnende breister. Ik kan verschillende steekjes breien, maar ben nu een simpele sjaal aan het maken met rechte steken.

Echter, gisteravond zat ik niet op te letten, en heb een rare fout gemaakt. Ik wil er nu 3 toeren uithalen. Maar hoe doe ik dat goed? Ik ben bang, dat als ik de naald er zomaar uithaal en de draad lostrek, ik de pen niet meer door de steekjes kan halen. En dat het niet meer op te halen is.

Moet ik de naald steeds een stukje terugschuiven ofzo? En dan weer een steekje lostrekken?

Ik heb er helaas niks over kunnen vinden op Google, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Fijne dag verder!

Groetjes van Anouk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je steek voor steek terug halen te veel vindt,kun je ook 3 toeren uithalen en dan met een dunnere naald de steken oppakken,dat gaat makkelijker als met de dikte waarmee ze gebreid zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik doe, maar ik ben geen hele goeie breister, is 'terug breien' dus het lusje van de vorige steek oppakken en dan rustig de draad eruit trekken. Gaat niet zo snel, hoop dat je sjaal niet heel breed is ;) succes