kunnen vrouwen ook drag queen zijn?

mannen kunnen zich verkleden als vrouwen en dit heet drag queen maar kunnen vrouwen zich ook heel overdreven verkleden als vrouwen / of mannen als mannen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (2)

is een man die vrouwelijke kleding aantrekt en extravagante make-up draagt voor speciale gelegenheden en voor shows en optredens. Meestal met veel glitter en glamour
Travestie is het gekleed gaan als een lid van de andere sekse dan men zelf is. Iemand die aan travestie of travestie doet heet een travestiet.

Travestie komt zowel bij mannen als vrouwen voor. Bij een vrouw in mannenkleding spreekt men van travestie.

Mannen die zich voor openbare optredens op glamoureuze wijze als vrouwen kleden noemt men ook wel dragqueens. Vrouwen die zich op deze wijze als mannen kleden heten dragkings.
dus als vrouw kan je geen drag queen wezen.
5 jaar geleden
Nee geen drag queen, maar voor vrouwen die zich kleden en opmaken als drag queens en dus het verkeerde idee geven dat ze mannelijke drag queens zouden zijn is wel een naam.

De term daarvoor is faux queen (valse of niet echte koningin).

https://en.wikipedia.org/wiki/Faux_queen

Dezelfde term voor mannen; faux king komt ook wel voor:
https://www.reddit.com/r/rupaulsdragrace/comments/7g8uqk/does_anyone_else_find_violet_dressed_as_her/

Foto hieronder van Miss Malice. Een vrouw dus die zich zodanig kleed en opmaakt dat ze een drag queen lijkt te zijn, maar in werkelijk dus echt een vrouw is.
Plaatje bij antwoord