Hoe krijg ik meer volgers op youtube? Zie extra uitleg.

Ik heb een eigen kanaal op youtube waar ik video's over het Christendom maak, ik zou graag willen dat mijn kanaal een plek wordt waar mensen met elkaar kunnen discussieren en mijn video's bekijken. Maar hoe krijg ik meer volgers, hoe zorg ik ervoor dat mensen mijn video's bekijken? Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik zou proberen op de site van de EO te komen. Wat je ook kunt doen is filmverslagen maken van grote christelijke evenementen zoals de EO jongerendag en het Xnoizz Flevo Festival. Als je een paar goede filmpjes hebt staan dan kom je er vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien een facebook / twitter pagina erbij maken ? kan helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mogelijkheid is natuurlijk om deze vraag te stellen of om, in je antwoorden op vragen die hier op de religie-pagina gesteld worden, te verwijzen naar je eigen filmpjes als 'bron'. Oh wacht; dat heb je al gedaan! (zie je antwoord op de vraag uit de link)

Hier moet je dus wel weer mee oppassen want dit zal door veel mensen niet zo gewaardeerd worden en aangemerkt als spam. Ik vraag me zelfs af of dit van de richtlijnen van goeievraag wel mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De "kunst" is om zoveel mogelijk links naar jouw video's op websites van anderen te krijgen. Daarvoor moet jouw YouTube-kanaal eerst ontdekt worden door mensen die in het onderwerp geïnteresseerd zijn. Daar bestaat geen toverformule voor; het is vooral een kwestie van "aan de weg timmeren".

Om te beginnen: zorg ervoor dat zoveel mogelijk mensen die een trefwoord op YouTube intypen, via de labels die je bij je video's zet, op jouw kanaal terecht komen.

De volgende vraag is: op welke sites zitten de mensen die je wilt bereiken? Als je op zulke sites regelmatig aan discussies deelneemt (of liever: discussies over bepaalde thema's begint) biedt dat je veel mogelijkheden om je kanaal onder de aandacht te brengen. Er zijn zóveel discussieplatforms op dat gebied, dat het niet moeilijk moet zijn om daar, via vragen, antwoorden en stellingen, je video's te "promoten". Veel websites hebben ook een pagina met links naar relevante onderwerpen. Zorg dat je daarbij komt te staan!

Je zou van jouw YouTube-kanaal een plek willen maken waar mensen met elkaar kunnen discussiëren, schrijf je. Maar daar is YouTube niet voor bedoeld! Beter kun je je "gezicht" laten zien (met links naar je YouTube-kanaal) op pagina's van Facebook, Hyves en themasites over dit onderwerp. Nog beter is om op Hyves en Facebook eigen pagina's te introduceren (natuurlijk met links naar YouTube!), of misschien zelfs een eigen site op te zetten.
12 jaar geleden
begin met de filmpjes ook op hyves, facebook, twitter, etc. te zetten, je kan ook vragen andere mensen zoals je vrienden het ook op hun eigen profiel willen zetten.