Ik ga 28 kinderen in 2 uur schminken voor een kinderfeestje, heeft iemand tips hoe ik dit aan kan pakken?

Het is voor kinderen van 7-8 jaar, jongens en meisje, voor op een kinderfeestje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is niet te doen, je kunt in die tijd amper een streep zetten

Het beste antwoord

Oefen alvast enkele tekeningen op voorhand. Hoe meer je oefent, des te sneller zal je kunnen schminken.

Voor het aanbrengen van grote kleurvlakken werk je het snelste met een sponsje. Zorg dat je meerdere sponsjes hebt, zodat je ze niet hoeft schoon te maken voor andere kleuren.

Vraag het volgende kind alvast hoe hij dadelijk geschminkt wil worden. Dat zorgt ervoor dat je lekker door kunt blijven gaan.

Zorg dat je voldoende tissues, keukenrollen, servetten of snoetenpoetsers hebt. Er gaat meer moeten schoongemaakt en afgeveegd worden dan je in eerste instantie denkt.

Sommige kinderen zijn al blij met enkele sterretjes of bloemetjes op hun gezicht. Vraag het hen op voorhand, zo kan je het sneller laten vooruit gaan.

Maar toch…. wanneer er een lange wachtrij staat zullen de kinderen ongeduldig en balorig worden en is de pret er snel af. Probeer daarom toch voor hulp te zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

geen ervaring hier, maar gebruik zoveel mogelijk de spons, en veeg het er snel maar dunnetjes maar goed gelijkmatig op. Dan zal de verf snel drogen, mocht je eroverheen schilderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk gewoon iemand er bij vragen je met de basis dingen te helpen.
want even ruw gerekend houd je 4 min per kind over
dat wel erg snel
en dan zijn ze nog meewerkend
12 jaar geleden
Dat is alleen te doen als je het heel simpel houdt, maar als je er van te voren over nadenkt, en bijv 3 modellen uitwerkt hoef je alleen te vragen: bloem, clown of poes?

En dan heb jij iets in gedachten hoe je dat met een paar lijntjes tekent

IK zou niet hele gezichten met sponzen afdoen, hooguit een toefje voor die clown en voor de rest lijntjes

Toegevoegd na 2 minuten:
zie de site met voorbeelden, daar zitten wel een paar simpele bij die toch heel leuk zijn
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt wel aan de opdracht. Misschien moeten de vrolijke gezichtjes wel helemaal bedekt zijn. Als je een kind alleen een clownsneus geeft, dan is die ook in feite geschminkt.
Ik zou het bij maskers houden...
Zorro masker . Princessen masker. Ninja turtels...Etc Dan hoef je maar de helft van het gezicht te doen. De outline tekenen inkleuren met een spons, misschien wat kleine versiersels et voila next... En dan zijn de jongetjes helenaal snel klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OEFFFF.....!!!!

om te beginnen zou ik het guinness book of records ens benaderen!!!

dat is iets meer dan 2 minuten per kind áls ze op tijd in de stoel zitten en áls ze weten wat ze willen.

dus mijn tip:
leg voorbeeldjes klaar waaruit ze kunnen kiezen, en niet te moeilijk/tijdrovend.
voor de meiden bv 2 keuzes, en voor de jongens ook.
niet teveel kleuren (keuzes maken kost nu eenmaal tijd bij kinderen)

zorg dat je meer afdrukken hebt van de voorbeelden zodat ze vast kunnen kiezen voordat ze in de stoel zitten voor hun make over.

en misschien is er iemand die je wil helpen, want binnen 2 uur zoveel kids schminken...... dat is echt een knappe prestatie! ;-)

weet niet of je het vaker hebt gedaan, maar met sponsjes kan het sneller gaan. wat leuke details met de kwast en je hebt binnen korte tijd een leuk resultaat!

op internet staat enorm veel voorbeelden die je kan gebruiken (eventueel kan 'customizen')

succes en veel party fun gewenst!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad keuzes maken en kinderen pfffff..... Wij worden soms compleet gek van ons kleindochtertje! Toen we een tijdje geleden met haar (9j.) en ons kleinzoontje (6j.) in de winkel waren voor haar verjaardag ging hij heel triest op de grond zitten met zijn hand onder zijn kin. Hij zei: "Ik ga maar zitten, want ik kén dat, dat gaat nog uren duren voor ze gekozen heeft!" Wij lachen natuurlijk, maar hij had wél gelijk, er kwam geen einde aan. Ik heb haar min of meer moeten dwingen om te kiezen!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHA, ik lig in een deuk!!!
OMG, die van mij zijn 9 en 7.... ik kan het me levendig voorstellen!!! wat een wijsheid van die kleine man!!
geniaal hahaha. heerlijk (ook al kan het lang duren) overigens heeft mijn meid (toen jaar of 3-4) zich ook eens lopen 'ergeren' aan mijn aarzelingen. normaal koop ik shampoo altijd bij de action, maar was het vergeten. dus stond ik voor het schap in de supermarkt.... eerst zoeken wat ik moest hebben, toen kijken naar de prijzen.... hoor ik mijn tutje zeggen 'schiet je wel even op moppie'?
WHAT? haha kreeg een lachstuip, dit is PRECIES wat ik tegen haar zeg, en werd dus ff 'op mijn nummer gezet'. alles duurt tig keer zo lang met kinderen, maar het kan het ook tig keer zo leuk maken. (kán he, uitzonderingen daar gelaten) :-)) dank je wel voor je plusje Sis, en voor het delen van de levenswijsheid van de klein man. haha, mijn glimlach is voorlopig nog even chronisch :))))))) heerlijk die koters!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad heerlijk zijn ze. En iedere leeftijd heeft zijn charmes. Ook wel een bijdehandje, die dochter van jou! Ik kom niet meer bij :D xD !!
Zoveel mogelijk de spons gebruiken, en het plaatje in je hoofd houden van hoe ze eruit willen zien. Probeer het simpel te houden, het hoeft geen kunstwerk te worden. Die kinderen doen het omdat ze het leuk en mooi vinden, en kinderen van die leeftijd zijn al snel tevreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag van tevoren of er kinderen zijn die niet geschminkt willen worden!